Se hva lærere og andre mener om Tigergjengen
Vi bestiller de tre siste bøkene i Tigergjengen! Elevene elsker serien og de har også blitt med en elev på dagsenteret og der er det høytlesning i lunsjen for alle som jobber der. Bøkene har blitt en ukentlig del av norsktimene for noen av elevene på AHT og de gjenkjenner seg i mange av situasjonene som hovedpersonene opplever. Håper du skal skrive mange flere bøker i serien. (Lærer, Tiller VGS, Trondheim)
Jeg synes Tigergjengen er ypperlig for det nivået jeg holder på med, lesere som har knekket lesekoden men trenger fengende historie å bryne seg på. For nybegynnere tenker jeg det finnes mye annet stoff på markedet som kan passe. Det spørs også hva som er målet med bøkene. Jeg opplever at det finnes lite lesestoff for min målgruppe, og at denne bokserien er noe elevene kan kjenne seg igjen i. Vi har brukt serien både til egenlesing og høytlesing, noe som har fungert fint. (Lærer, Nordal Grieg VGS, Bergen)
Bøkene i denne serien er utrolig flotte med tanke på tema, som er midt i blinken for elevene. De kan gjenkjenne, reflektere og relatere til eget liv ut fra det vi leser. Terningkast 6. (Spes.ped., Flekkefjord voksenopplæringssenter)
Vi takker for nye bøker i serien om Tigergjengen. Vi har flere elever som setter stor pris på serien. Leser vi på nettsiden deres at nye bøker er i trykken, kan de nesten ikke vente til vi har dem på huset.
De av mine elever som leser bøkene er selv i samme alder som personene i Tigergjengen. Tema i bøkene er kjent, og danner grunnlag for gode drøftinger. Elevene kan tydelig identifiserer seg med de ulike utfordringene de leser om.
Våre elever leser teksten greit. Det hender de møter ukjente ord, men det er bare positivt og gir oss mulighet til å snakke om ordenes betydning og utvide ordforrådet. Vi venter i spenning på nye bøker. (Lærer, Karmøy voksenopplæringssenter)
Jeg kjøpte jeg Tigergjengen 1-5 og 18-20. Jeg håpet at sønnen min Eirik – Down Syndrom, 21 år – skulle like bøkene. Det ble full klaff. Han ELSKER historiene! Tusen takk! (Mor, Elverum)
Jeg leste Tigergjengen sammen med enkelt-elever med psykisk funksjonshemming. En elev leste høyt for meg, en annen leste jeg høyt for, og så hadde jeg en elev der vi samarbeidet om lesingen. Ved første gangs lesning gikk samtalen mest på personene i boka, hva våre elever tenkte om Tigergjengens opplevelser, reaksjoner, handlinger osv. Vi leste ett eller to kapitler om gangen. De var virkelig sugne på å få høre mer! Vanskelig å stoppe!
Neste gang vi leste samme bok, gikk samtalen mer på å sammenligne med min elevs liv. De fikk nok flere aha-opplevelser underveis. Her var mye å ta tak i, mye å snakke om!
Språket i bøkene er enkelt, med en del direkte tale. Elevene mine hadde ikke problemer med språket. Enkelte begrep måtte forklares, men slik bør det være! Bra å lære litt nytt! Illustrasjonene er gode. Handlingen passe spennende, og her er mye handling, som driver fortellingene framover.
Slike bøker har vært mangelvare, så det er så flott at vi har fått Tigergjengen! (Pensjonert lærer, Flekkefjord)
Eleven synes de er veldig bra fordi det handler om ungdommer slike som henne. Hun kjenner seg igjen i flere situasjoner i handlingene. (Bibliotekar, Alta VGS)
Bøkene om Tigergjengen er veldig bra, håper det kommer mange flere! Min 40 år gamle utviklingshemmede datter elsker dem. Hun kan kjenne seg igjen i dem. Det finnes dessverre altfor få slike bøker. (Mor, Bodø)
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!